Sabtu, 15 Jun 2013

Majlis Ihtifal Ilmi'13 ( 14 Jun -- 16 Jun )


Buat julung-julung kali nya, aku mencungkil bakat ku. Aku telah menyertai Pertandingan Pidato Bahasa Arab, nasyid dan juga Seni Khat. Semua ini terjadi kerana takdir Yang Maha Kuasa. Alhamdulillah, berkat izinNya, aku telah mendapat tempat #1 dalam pertandingan Pidato Bahasa Arab dan pertandingan Seni Khat, justeru itu,bagi  pertandingan Nasyid berkumpulan " kami " mendapat tempat ketiga.

Program ini dinamakan Majlis Ihtifal Ilmu'13. Hari pen'cungkilan' bakat bagi seorang yang bergelar insan pe'Malu' dan tidak menyedari bahawa pada dirinya itu tersirat BAKAt yang hebat berbanding orang yang dilihatnya pada masa kini. Insya'Allah, aku tetap berusaha untuk meneruskan perjuangan ku untuk mendalami lagi bakat yang terpendam dalam diri ini.





Para Pengadil yang arif dikalangan Pensyarah Maahad Tahfiz dan Jemputan Khas dari luar.




Syarahan Bahasa Inggeris ( Speech )






Syarahan Bahasa Arab 






Seni Khat




Pertandingan Hafazan(Juzuk 1-5, 1-10, dan 1-20 )




Tilawah Al-Quran berqiraat




Ceramah Ilmiah ( Tazkirah )



Azan & Khutbah




Debat ala Paerlimen








Dahulunya, aku menyedari. Aku lahir hanya seorang insan yang biasa-biasa. Kerana zaman kanak-kanak ku yang dapat ' meneksport ' diriku sebagai wakil " Hafazan, Tarannum, Nasyid dan Coral Speaking " tidak permenant hingga ke alam remaja di Sekolah Menengah Ugama Islam,Kunak. Itu lah sebab yang aku merasakan aku hanya " Imsan biasa-biasa." Tapi, berkat kesungguhan diri sendiri dan keinginan ingin terus maju di alam dewasa,( bila lagi kita mahu berubah kan??) Aku menghantar diriku untuk mewakili pertandingan dalam program yang dijalankan beberapa hari yang lalu. Syukur kehadrat Illahi, aku telah mendapat hadiah sebagai tanda kemenangan yang dicapai. Justeru itu, aku juga mendapat kata kunci daripada program ini iaitu, Aku boleh berubah menjadi " Orang yang LUAR BIASA " tetapi dengan menanamkan sifat ' Kesungguhan pada diri ' Insya'Allah, semua akan berubah lebih baik.




Hadiah-hadiah 














Rakan seperjuanganku...


Gambar di ambil semasa majlis penutupan.
center